آموزش فارسی مقدماتی تا پیشرفته  مایا maya 2017

آموزش فارسی مقدماتی تا پیشرفته  مایا maya 2017 مدلسازی رندر انیمیشن

در این پست قصد داریم به آموزش فارسی مقدماتی تا پیشرفته  مایا maya 2017 مدلسازی رندر انیمیشن برای شما کاربران عزیز بپردازیم . امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار بگیرد و برایتان مفید و کاربردی باشد.

Farsi Maya 2017 Essential Training آموزش فارسی مقدماتی تا پیشرفته  مایا maya 2017

آموزش مایا

آموزش مایا به زبان فارسی نورپردازی رندر انیمیش maya 2017

در این سری از آموزش های تکمیل مایا به زبان فارسی ، میخواهیم شیوه های تهیه  مدلسازی با جزئیات بالا high-quality 3D models ، و انیمیشن سازی animations را در نرم افزار مایا ۲۰۱۷ یاد بگیریم. در طول این عصری با وقـت ۸ ساعت و ۳۴ دقیقه ، همـه مهـارت های پایه ای مدل سازی modeling ، تکسچردهی texturing ، و انیمیشن سازی animation را آخرین ورژن Autodesk Maya 2017 را یاد خواهیم گرفت.

بخش اول Introduction : آموزش را با مفاهیم پایه ای و مقدماتی مثل : سیستم های دشوار افزاری مورد احتیاج برای مایا ، روش استفاده از فایل های طرح و معرفی ۲ متور رندر مایا  Mental Ray -Arnold renderers آغاز میکنیم.

بخش دوم The Maya Interface : آشنایی با مکان نرم افزار و روش کار کردن با فایل ها و تهیه فولدر پراجکت برای مایا Maya projects ، تنظیم پنجره ها  viewports ، استفاده از ابزار hotbox  و arking menus ، ویرایش رابط کاربری مایا به نحو دلخواه ، تنظیم فضا های کاری مایا  Maya workspaces ، و رندر گیری با متور Mental Ray در ویو پورت ها هست.

بخش سوم Select and Manipulate Objects : کار کردن با آبجکت ها حاوی گزینش و دستورهای نرنسفورم (Move – Rotate – scale) ، رونوشـت کردن آبجکت ها و ضمناً درک مفاهیم پایه ای مانند Channel Box ، کار با ویرایش گر Attribute Editor ، ریست کردن ابزار های transformations و اسنپ کردن و … است.

بخش چهارم Organize Maya Scenes : مدیریت روی صحنه و فایل های مایا هست.و با ابزارهایی مانند Outliner ، تهیه سلسله مراتب  hierarchies برای مدل هایی که بعدا به شیوه انیمیشن در خواهند آمد، گروپ Grouping کردن گروه ای از آبجکت ها ، کار با پیوت ها Pivots ، درک مفاهیم پایه ای مانند Hypergraph ، پنهـان کردن Hide – show objects آبجکت ها، تهیه و ویرایش و لایه بندی مایا Create layers ، و ابزار معزوف ماسک selection masks.

بخش پنجم Create Polygonal Models : آغاز مدلسازی بر حسب پولیگان می باشد و فرق میـان پولیگان با نوربز (NURBS – polygons) را یاد میگیرم . آبجکت های بر حسب پولیگان  polygonal objects را خواهیم ساخت. و حالت های پایین شیئ پولیگان components ، را تمرین میکنیم. و با ابزار های گزینش مثل : Soft Select and Reflection آشنا میشویم.یک درخت با جزئیات زیـر و سبک  low poly tree را میسازیم و ابزار های کم کردن و افـزودن Boolean tools را به شما یاد خواهیم داد.

بخش ششم Refine Polygonal Meshes : کار کردن با سطح نرم و محنی است. و از ارزشمند ترین ابزار های عرضه شدن به وسیـله مایا میتوان Modeling Toolkit را نام برد. در این عصری مفاهیمی مثل سابدیویژن سرفیس (subdivision surfaces) را یاد خواهیم گرفت تا بتوانیم سطوح منحنی مبهم   smooth surfaces را بسازیم.ضمناً از ابزار Edge Flow استفاده میکنیم تا سطوح  smooth geometry را شبیه سازی کنیم.هیچ سطح نرمی بدون non-linear deformers مدل سازی نمی شود ! در این عصری با سایـر ابزار های تازه مایا برای مدلسازی مانند lattices  آشنا میشویم و کاربرد ابزار مدیریت آبجکت object history را به شما یاد خواهیم داد.

بخش هفتم حجاری و حکاکی مایا ۲۰۱۷ Sculpt Meshes : در ابتدا مفاهیم پایه ای مثل آشنایی با پنل براش brush interface را انجام خواهیم داد و بعـد یک لند اسکیپ معماری basic landscape را انجام خواهیم داد.

بخش هشتم تاکتیک های مدلسازی نوربز مایا  NURBS Modeling Techniques : این قسمـت را با معرفی مدلسازی نورب و ویرایش احجام نوربز NURBS modeling – editing آغاز میکنیم بعـد احجام پایه ای مخصوص NURBS primitives را معرفی میکنیم. ضمناً با ابزار های NURBS curve و NURBS Loft کار خواهیم نمـود و با استفاده از دستور Revolve ، سطوح منحی radial surfaces را مدل سازی میکنیم.ضمناً روش ترسیم خط و خطوط ۲بعدی به وسیـله ابزار NURBS Planar و NURBS Extrude را در چند تمرین عملی ، به شما یاد خواهیم داد.

بخش نهم پالایش احجام نورب مایا ۲۰۱۷ Refine NURBS Models : در این بخش، با استفاده از ابزار isoparms جزئیات و لبه های سطوح نوربز را برای سبک سازی، refine NURBS surfaces زیـر آورده و از سطوح منحنی ، احجام نورب NURBS curves را خروجی خواهیم گرفت. ضمناً روش تبدیل NURBS به پولیگان polygons و … را با هم مرور خواهیم نمـود !

بخش دهم متریال سازی در مایا ۲۰۱۷ Create Materials Maya : این قسمـت رو با مرور کامل و تاریخچه رندرگیری با مایا Maya renderering آغاز میکنیم و اقسام حالت های گوناگون سایه زنی شیدینگ  basic shader را برسی میکنیم.پس از ساخت مپ ها و متریال Create – apply maps باید آن را به آبجکت ها اعمال کنیم.ضمناً از تاکتیک های استفاده از یک bitmaps به عنوان texture را تمرین نمـوده و پنجره کمکی  Hypershade window را معرفی خواهیم نمـود و در آن متریال خواهیم ساخت. و از ramp material استفاده خواهیم کرد. هیچ متریالی بدون مپ های ناهمورای displacement-  bump mapping تکمیل نیست! بـعد آنها را هم کار نمـوده و متریال های ویژه منتال ری و مایا Mental Ray materials – Arnold materials را هم شرح خواهیم داد.

بخش یازرهم اطلاق متریال و تکسچر مایا Apply Materials – Textures : در این قسمـت نحوع اعمال چندین آبجکت در یک آبجکت را برسی میکنیم و اصول پایه ای UV mapping را شرح داده و با تاکتیک های مقیاس دهی متریال UV Editor آشنا خواهیم شد. و روش نقاشی سه بعدی ۳D painting در مایا را تمرین میکنیم.

بخش دوازدهم رندر گیری در مایا ۲۰۱۷ Render in Maya : این قسمـت را با معرفی کادر رندر مایا Render settings menu آغاز نمـوده و اقسام نورهای موجود در مایا Maya lights را معرفی میکنیم و روش فعال شدن سایه در مایا Maya shadows را توضیح میدهیم. و یکـی از ارزشمند ترین پارامترهای هر نور برای واقعی تر شدن رندر falloff یا سقوط نور می باشد که برسی خواهیم کرد.ضمناً مفاهیم پایه ای دوربین basics of cameras و افکت های دوربین مثل عمق صحنه ، موشن بلور و … را تمرین نمـوده و روش استفاده از  Light Editor و Batch rendering را آموزش خواهیم داد.

بخش سیزدهم انیمیشن سازی در مایا ۲۰۱۷ Animate in Maya : بخشخ انیمیشن سازی در مایا خیلی گسترده است و از آشنایی با ابزار های انیمیت مایا animation interface آموزش مان را آغاز نمـوده و شیوه های کلید سازی برای آبجکت ها و دوربین را به وسیـله ابزار Set Key ، ویرایش کردن کلید ها را به وسیـله  گراف ادیتور Graph Editor ، و پنحره دراپ شیت  Dope Sheet برسی کرده. و تاکتیک های رایـج مانند: انیمیت کردن در امتداد یک راه (Animate objects along spline paths)، معرفی ابزار Grease Pencil را آموزش میدهیم. ضمناً روش پخش انیمیشن با ابزار Playblast و تهیه سیکل و چرخه انیمیشن animation cycles و افـزودن صدا به انیمیشن Add sound to animations را تمرین خواهیم کرد.

بخش چهاردهم رندر گیری مایا با متور منتال ری Render in Mental Ray : قسمـت رندرینگ را با معرفی اقسام نورپردازی ویژه منتال ری Mental Ray lights ، آغاز نمـوده و ۲ افکت مشهـور ویژه دوربین را به نام depth of field – depth of field را برسی میکنیم. و روش فعال کردن شکست نور و انعکاس نور ری تریس (Raytrace reflections) را توضیح داده و برای نرم کردن سایه ها ، از نورپردازی غیر مستقیم  indirect lighting در منتال ری Mental Ray استفاده خواهیم کرد. و ضمناً روش ساخت نورهای اچ دی آر آی در متور رندرگیری منتال ری ( image-based lighting in Mental Ray) را شرح خواهیم داد.

بخش پانزدهم رندرگیری با متور رندر آرنولد مایا Render in Arnold : این قسمـت را با روش استفاده نورهای متور رندر آرنولد Maya lights in Arnold آغاز نمـوده و ۲ نوع نور رایج Arnold area – mesh lights را در یک صحنه سه بعدی ، تمرین خواهیم کرد. و همـه مباحثی که برای منتال ری در قسمـت ۱۴ هم داشتیم ، در این قسمـت آنها را تکرار خواهی کرد.

خب دوستان به انتهای مقاله آموزش فارسی مقدماتی تا پیشرفته  مایا maya 2017 مدلسازی رندر انیمیشن رسیدیم . از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم . برای مشاهده کلیپ آموزش مایا به سایت تری دی مکس فارسی مراجعه نمایید.

 

No votes yet.
Please wait...



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک