شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
  • :
  • :

قانون مهم سئو

نکات خیلی مهم سئو در سال ۲۰۱۶ و میزان ارزش آن ها موارد ی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت.این نکات از بین ده ها نکته با اهمیت زیاد انتخاب شده است به قطع بر اساس نقد بنده در سال ۲۰۱۶ اثر بسزایی در نگاه گوگل به سایت ها خواهد داشت.
15 قانون مهم سئو
سئو

سئو,بهینه سازی سایت,بهینه سازی سایت

لطفا چنانچه حال حوصله ندارید این مقاله رو نخوانید.برید یه آبی به صورتتتون بزنید یک چای یا قهوه بخورید.وقتی سرشار از انرژی بودید بیاید و این مقاله رو بخونید.احتمال دارد این مقاله زندگی تجاری آینده شمارو تغییر بده …

اجازه بدید چون چند وقتیه باهاتون حرف نزدم! کمی کلی گویی کنم بعد به نکات با اهمیت بپردازیم.

قوانین تاثیرگذار در حوزه سئو سایت ، در سالیان اخیر شبیه زلزله در حال جابجایی هستند . لذا متخصصین در شرایط فعلی، پیشنهاد اتی جهت ویرایش وضعیت سئو و بالا بردن میزان سرمایه گذاری شما در زمینه محتوا در سال ۲۰۱۶ ارائه می دهند.

بازاریابان در حال بالا بردن سرمایه گذاری خود در زمینه محتوا هستند ، ولی برای تاثیرگذاری خوب تغییرات، آنها می بایست زمان و تلاش ضروری را برای آموختن قوانین seo نیز بگذارند. به گفته کارشناسان، زمان انتقال ترافیک به وب سایت به یاری headlineهای آماده کلمات کلیدی مدت هاست که قدیم است، و استراتژی جدید سئو بر طبـق حوزه پول ساز دیگری بنام تحلیل و تجربه نهادینه شده است.

بر طبـق مطالعاتی که در آگوست ۲۰۱۵ توسط شرکت Moz انجام شد (یک شرکت مشاور در زمینه سئو در سیاتل)، مهمترین فاکتورها جهت بالا بردن سئو در سال آینده (یعنی سال جاری) جمله اند از: رابطه تلفن همراه ی مناسب که باعث بالا بردن رنک تا ۸۸ درصد می شود، میزان داده استفاده شده مانند دریافت (تا ۶۷ درصد) و طراحی و قابلیت بررسي تا ۶۷ درصد است . فاکتورهایی که در این بررسي به عنوان علت کاهش رنک seo معرفی شده اند جمله اند از: لینک های اجاره ای (کاهش تا ۵۵ درصد) تاثیرگذاری anchor text (كم شدن تا ۴۹ درصد).

پس مطمئنا در سال های آینده باز خیل زیادی از وبسایت های ایرانی به ویژه وبسایت هایی که تبلیغات خیلی ی بر روی قرار داده اند جریمه خواهند شد …

و ولی برویم سر اصل ماجرا ، در اینجا به شش نکته که توسط متخصصین seo جهان ی برای اصلاح سرمایه گذاری تبلیغی ارائه شده است و همين طور نتایج نقد شخصی بنده (امیر قمصری) می پردازیم:

هدف، تمام چیز است.

شما دیگر به کلمات کلیدی دقیق، برای بودن در نتایج جستجو نیاز ندارید، گسترش دهنده بخش مخاطبان Moz می گوید: “در قدیم، تمام چیز در کسب کلیک بیشتر خلاصه می شد. امروزه موتورهای جستجو به میزان توجه مردم به سایت شما دقت می کنند: آیا آنها برمیگردند روی نتایج دیگر کلیک میکنند؟ یا اصلا انها چیزی که دنبالش هستند را در وبسایت شما می یابند؟ امروز به رفتار بعد از کلیک توجه می شود. لذا نه تنها بایستی کلیک بدست بیاورید بلکه می بایست تذکر جستجوگر را هم جلب بکنید ”.

کلمات کلیدی تمام چیز فصل الخطاب نیستند.

استقاده از کلمات کلیدی در تگ های head روز به روز کم ارزش تر می شود، گـوگل در درک محتوا خوب شده است. این امر بدین مفهوم است که اگر شما مایل هستید برای جمله “برترین رستوران” رنک خوب ی بدست آورید باید ۳ یا ۴ بار بگویید “با کیفیت ترین رستوران”. همچنان مفید است که به جمله برترین رستوران توجه بکنید اما مفهوم معناگرا به مراتب ارزشمند تر شده است. با این حساب شما می توانید درمورد تجربیات دلنشین صرف ناهار حرف بکنید که نتیجه آن توجه موتورهای جستجو به مطلب شماست . حس می کنم بسیار زیاد خوب این مورد رو به شما دوست ها عزیزم انتقال دآدم .به ویژه که از رستوران حرف زدم !!!

یکی از دوست ها من گفت “در قدیم ، ما بدنبال پیدا کردن کلمات کلیدی در قالب کپی یا متا توصیف بودیم. ولی امروزه این موارد بطور کامل حذف شده اند. با باهوشتر شدن موتورهای جستجو، آنها به دنبال پیدا کردن کلماتی هستند که شما انتظار دارید در مقاله موجود باشند، که این کلمات نشان‌دهنده معتبر بودن متن در موضوع مورد نظر است. چنانچه مطلب ای در مورد ساعت اپل می نویسید، شاید از کلمات اپل، آیفون، نرم افزار و زمان استفاده بکنید . لذا چنانچه در محتوای متن موجود باشند این پیام را به موتورهای جستجو مخابره می نماید که این مقاله ، متن ای بسیار زیاد خوب است”.

۷۵% از جمله های جستجو بین ۳ تا ۵ کلمه است، پس می بایست محتویات مربوط به تگ های h را با دقت بنویسید. موتورهای جستجو دریافته‌اند که اگر مردم برای کلمه “بازار” جستجو انجام دهند، یا مشتقات آن با کلمات دیگر، به نتایج مورد نظر نمی‌رسند. جهت دریافت نتایج مطلوب که بیشترین مطابقت را با پرسش آنها دارد، آنها باید از عبارتی با ۳ یا ۴ کلمه مصرف کنند. به عنوان تولیدکنندگان محتوا، زمانی که به ویرایش کیفیت فک می بکنید ، می بایست این موضوع را مدنظر قرار دهید

نکته بالا فوق العاده ارزشمند بود به ویژه جایی که گفته بودم تولیدکنندگان محتوا … . لطفا دقت بکنید

تمرکز روی تجربیات فرد

به گفته لائوتس، “در حال حاضر گوگل هر سال ۵۰۰ تغییر الگوریتمی اعمال می نماید . هر تغییری در راستای اطمینان سازی در جهتی است که وقتی کسی در گوگل جستجویی انجام می دهد، اگر نتایج صحیح را در صفحات اولیه دریافت نمود، تجربه خوب ی در زمینه جستجو داشته است. حرف درباره چگونگی فریب دادن گوگــل ، یاهو یا بینگ نیست بلکه بحث در مورد مطمئن شدن از این است که محتوای ما برترین محتوای ممکن در اینترنت برای کلماتی است که به آنها ارزش داده می شود.”

پس ، به گفته سئوکار Outspoken Media Inc “محتوای اصلی ، مهمتر از همـواره بنظر می رسد. محتوای مهم که تولید کرده اید (هم اکنون میخواهد عکس زیبا یا فیلم زیبا باشد) و کنار هم گذاشتن اینها در کنار یکدیگر که باعث شود فردی طرفدار به خواندنش باشد، زیاد تاثیر بیشتری دارد.”

به نظر بنده(امیر قمصری) تقویمی در کنار داشته باشید و تمام علایق مشتریان خویش را در آن ثبت بکنید .

بر اساس نقد بنده ارزیابی نظرات سیار همکارانم در همه جهان این مهمترین کاری است که یک بازاریاب جهت سئو در سال ۲۰۱۶ می تواند انجام دهد:

محتوای شما باید اورجینال و برای مشتریان هدفمند باشد. اگر محتوایتان کپی باشد، پاراگرافی از مقالات دیگر و یا سایت های دیگر بیاورید و به آنها اعتبار بدهید و توصیفی به آنها اضافه بکنید ، در عین حال یکی دو پاراگراف از خودتان بنویسید، اینجا جایی است که من فکر میکنم بخشها بهم مربوط می شوند شما کل محتوا را از آن خود کرده اید.

من به بچه های تیم تولید محتوا دفتر خودم زمانی که مجبورند مطلبی را کپی کنند، همیشه تاکید می کنم که حتمـا در هر خط یک تغییر ایجاد کنند.حال اینکه شما چه الگویی مدنظر قرار خواهید داد با خودتان !!!

اندازه مهم است.

مقالات زیاد تر (بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه)، بطور معدل اثرگذاری بهتری در جستجو دارند. مقالات زیاد تر، ترافیک زیادتری دریافت می کنند، لذا رنک سئو بهتری بدست می آورند (خصوصا در جمله رقابتی). تغییراتی که گوگــل اعمال کرده است دلایلی که برای این تغییرات دارد، در جهت اطمینان پیدا کردن از فرستادن ترافیک به سمت صفحاتی است که جهت مردم مفید اند.

مقالات زیاد در جستجو ها نتایج بهتری دارند چرا که کلمات تصاویر زیادتری جهت بالا بردن رنک وجود دارد. یکی از فعالان seo در شبکه های اجتماعی می گوید: “مردم در محیط های اجتماعی مقالات زیاد را بیشتر به اشتراک میگذارند و بیشتر به آنها لینک میدهند. مقالات کوتاهتر گاهي وقتها اوقات عملکرد خوب ی دارند اما بطور معدل مقالات زیاد نتایج بهتری به بار می آورند”.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک