شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶
  • :
  • :

۸ تاثیر جذاب موسیقی بر مغز آدم بخش ۲

اثر موسیقی بر مغز آدم

da3e57946e98eff9ad620257a894b643 ۸ تاثیر    جذاب  موسیقی بر مغز آدم بخش 2

دانلود آهنگ جدید یوسف زمانی

اثر آهنگ بر مغز آدم آهنگ روح را به حرکت وامی دارد و قادر است تاثیرات قوی مفرق ی بر جای بگذارد، می تواند آدم را آرام یا هیجان زده نماید . به راستی موسیقی چگونه ما را تحت تاثیر قرار می دهد؟
موسیقی می تواند بهروش های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، در علم پزشکی به عنوان یک منبع تحقیقاتی نیز جهت اصلاح امراضی چون حملات ناگهانی، فشار خون پایین، بیماری ‌های روحی ، افسردگی، بی‌خوابی به طور کلی می‌توان گفت به عنوان علت تاثیر گذار در بازبینی سریع‌تر بیماری ‌ها، به کار می‌رود.
طبق تحقیقات آهنگ شناسان، گوش دادن به موسیقی – بسته به نوع موسیقی – می‌تواند بر متابولیسم (تحولات دگرگونی‌ها حیاتی) بدن تاثیر بگذارد، فشار خون را بالا یا پایین ببرد، توازن انرژی برقرار کرده به هضم غذا کمک کند.
تحقیقات نشان داده که موسیقی دانلود تک آهنگ جدید,دانلود تک آهنگ,دانلود آهنگ جدید یوسف زمانی های آرام (مانند موسیقی کلاسیک با تمپوی پایین)، آرامش بخش هستند ، حس ی که از سی دقیقه گوش دادن به چنین موسیقی بوجود می آید معادل آرامشی است که از میل کردن قرص والیوم حاصل می شود. از آنجا که در این نوع موزیک ، شعری وجود ندارد، ملودی، تن، آهنگ و ریتم است که اثر گذار است هر دو نیمکره مغز را درگیر جریان می نماید .
بر طبق تحقیقات مشابه، موسیقی ممکن است تاثیر بد نیز داشته باشد. بر حسب اینکه موسیقی خوب یا بد گوش بدهیم، می تواند مانند زهر در بدن عمل نماید . مطالعاتی که در زمینه تاثیر موسیقی بر بیشتر شدن گیاهان انجام شده، نشان داده که برای مثال، موسیقی راک، بیشتر شدن گیاه را متوقف می نماید برعکس، موسیقی کلاسیک، باعث تسریع بیشتر شدن گیاه می شود.
قدرت موزیک به میزانی است که می تواند مانند مصرف دارو اعتیاد آور شود. می توان گفت موسیقی وسائل قدرتمندی است که می تواند تاثیرات مثبت روحی جسمی بسياري بر اشویِژگزینشه داشته باشد، اما چنانچه درست به کار گرفته شود، در غیر اینصورت، ممکن است تاثیرات بد به همراه داشته باشد.

راه هایی برای مواجهه با اضطراب

اضطراب جواب طبيعي بدن ما نسبت به تغييرات محيط بوده حالتي است كه توان سازگاري با اين تغييرات را در آدم ايجاد مي‌كند. چنانچه اضطراب از حالت عادي طبيعي خارج گردد عوارض خطرناك و جبران ناپذيري را بر بدن ما، زندگي ما، روابط ما آينده ما ميگذارد. امروزه به دليل تعدد عوامل اضطراب ‌زا كاهش توان مواجهه افراد با آنها نقش ويرانگر اضطراب بيشتر خودنمايي ميكند. از اين رو آگاهي از روش‌هاي موثر جهت مواجهه با آن ضروري به نظر مي رسد.

راهبردهاي مواجهه با اضطراب (بالا بردن توان عمومي مواجهه )

۱- محيط فيزيكي خود را تنظيم كنيد: نور، رنگ سر صدا عناصري می باشند كه بر حواس ما تاثیر گذاشته مي‌توانند فشارآفرين بوده ، يا برعكس كاهنده‌ي اضطراب باشند.
۲- خودتان را تشويق كنيد: خيلي وقتها آدم ‌ها تحت فشار قرار مي‌گيرند چون خودشان را سرزنش مي‌كنند، حتي زماني كه مقصر نيستند. در چنين موارد ي بزرگترين خطاي شخص خودگويي‌هاي منفي است، چون اضطراب ‌آفرين است.
۳- افراد موفق را گزینش كنيد: روابط بين فردي محتاج سرمايه‌گذاري عاطفي فراواني است. افراد منفي‌باف، انتقادگر، يا منزوي، بر اضطراب وارده بر افراد ديگر مي‌افزايند بر عكس افراد خوش‌بين كه خودباوري بالاتري دارند، اضطراب زيادي در اطرافيان وارد نمي‌آورند.
۴- به خودتان جايزه بدهيد: جايزه تشكر در قبال انجام كاري، يك بخش حياتي مديريت اضطراب است چون اندورفين اوپيوئيدهاي درونزاد بدن را آزاد مي‌سازد (درست همان موادي كه شخص جهت كاهش اضطراب آنها را به شكل مصنوعي موجود در مواد مخدر مصرف مي‌كند). منظور از جايزه هر چيزي است كه براي فرد لذت بخش است و باعث لبخند زدن وي مي‌شود. يك توصيه اساسي اين است كه هر فردي دست‌كم يك كار لذت بخش را جهت خودش در طول روز پروگرام ‌ريزي كند.
۵- رسم قاعده‌اي براي خود مقرر كنيد: افراد پر مشغله اضطراب زيادي را تحمل مي‌كنند چون سيستم، الگو يا قاعده‌ي خاصي را براي زندگي روزمره خود تعيين نمي‌كنند در حالي كه داشتن رسوم يا عادت‌هاي ویِژگزینشه هم صرفه‌جويي در زمان است (چون ضروری نيست هر روز جهت زندگي برنامه ‌ريزي نمود) در شرايط افزايش اضطراب به شخص یاری مي‌كند، براي چه كه شخص احساس مي‌كند عليرغـم اضطراب فراوان پيش‌بيني ناپذير، چيزي وجود دارد كه در زندگي ثابت است (برنامه ‌ي كلاسي منظم، پروگرام امتحاني غيرقابل تغيير صرفه‌جويي در انرژي رواني است).
۶- به زندگي معنوي خود غنا ببخشيد: داشتن يك اعتقاد مذهبي، افق ديد ما را وسيع مي‌كند، به ما سعه‌ي صدر مي‌دهد در شرايط اضطراب ‌هاي عميق زياد كمك كننده است
۷- دفتر يادداشت هر روز داشته باشيد: اينكه فردي تمام روزه حس ‌هاي ناخوشايند خود را در يك دفتر هر روز يادداشت نمايد (به ویژه كساني كه به سختي مي‌توانند در مورد مشكلاتشان حرف كنند، يا گوش شنونده‌اي در اختيار ندارند)، به شخص یاری مي‌كند تا هنجارهاي منفي‌اش را بيرون ريخته يا به عبارتي از دور سازد.
۸- از كمال‌گرايي روي برگردانيد: اگر از آنهايي هستيد كه كارهايشان را به تأخير مي‌اندازند چون نمي‌دانند چگونه بايد آنها را به عالی ترين شكل ممكن انجام داد چنانچه از دسته افرادي هستيد كه كار انجام شده را چندين و چند بار مرور ويرايش مي‌كنند، تا اينكه بالاخره از مهلت مقرر مي‌گذرند و كار تمام نمي‌شود، اين توصيه حاوی حالتان مي‌شود. شايد بهترين راه مديريت زمان باشد.
۹- بچه شويد. يك راه خيلي بهتر مواجهه با اضطراب انجام كارهاي بچه‌گانه است، امتحان كنيد. وقتي تحت فشار قرار مي‌گيريد، يك قلم شمعي برداريد نقاشي كنيد، يك فيلمي را كه در كودكي رفیق داشتيد تماشا كنيد.
۱۰- از سرعت بكاهيد: كساني كه كار را با آرامش بيشتر و به آهستگي انجام مي‌دهند، كمتر تحت فشار اضطراب قرار مي‌گيرند.
۱۱- همواره جهت تغيير آماده باشيد: شك عدم اطمينان را به حداقل برسانيد. در شرايط بي‌تصميمي، هر تصميمي بهترين تصميم است.
۱۲- به تعطيلات برويد: تعطيل از ريشه عطل است يعني خالي، بدون كار. هر فردي بايد اوقاتي را در زندگي‌اش داشته باشد كه خالي از تمامي سرنخ‌ها نشانه‌هاي روزمره‌گي باشد.
۱۳- يك سرگرمي جهت خودتان درست كنيد: يعني يك کاری كه مزدي براي ش نمي‌گيريد، آن كار را انجام مي‌دهيد چون از آن لذت مي‌بريد. از كجا بفهميم سرگرمي واقعي چيست؟ سرگرمي واقعي اين است كه وقتي به آن مشغوليد، متوجه گذر وقت نمي‌شويد. وقتي آن را انجام مي‌دهيد اضطراب را فراموش مي‌كنيد به نهايت آرامش مي‌رسيد.مركز تحقيقات غده ها درونريز متابوليسم (دانشگاه علوم پزشكى شهيد بهشتى)




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک