شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
  • :
  • :

شبکه های اجتماعی سازمانی؛ همکاری و مشارکت در سازمان

social network structure 800 shutterstock 85597867 شبکه های اجتماعی سازمانی؛ همکاری و  مشارکت در سازمان

نرم افزار شبکه اجتماعی سازمانی

دامنه گسترش شبکه های اجتماعی عمومی در وب امروز به نحوی است که سازمان های گوناگون به دنبال بهره برداری از آنها هستند . زیرا سرمایه اجتماعی که در شبکه های اجتماعی شکل گرفته است بهترین وسائل جهت کار های گروهی و عمومی برای سازمان هاست.

با این رویکرود، بحث شبکه های اجتماعی سازمانی (Enterprise Social Network) در سازمان های امروز جهان به شدت شکل گرفته است. سازمانی که به دنبال تحقق سازمان ۲٫۰ هستند . به زبان زیاد ساده، شبکه های اجتماعی سازمانی یکی از وسائل های تحققسازمان ۲٫۰ است که در این پست به آن می پردازیم.

شبکه های اجتماعی سازمانی چیست؟ شبکه های اجتماعی سازمانی تمرکز بر استفاده از شبکه های اجتماعی آنلاین یا ارتباطات اجتماعی در بین افرادی که منافع و یا کار کسب کار را به اشتراگ می گذارند. شبکه های اجتماعی سازمانی اکثرا ٌ فرصت استفاده از پروگرام های اجتماعی سازمانی (به عنوان جزء اصلی از سازمان ۲٫۰ است) که اساسا زمینه مصرف از پروگرام های اجتماعی در سازمان است.

خیلی از مجموعه ها جهت ترویج همکاری در بین همکاران خود از شبکه های اجتماعی سازمانی مصرف می کنند. به اشتراک گذاری ایده و مهارت ها در مورد چگونگی اصلاح محیط کار است. گاهي شرکت ها هم جهت مبادله اطلاعات در بین اعضاء یک تیم و یا افراد دیگر در داخل شرکت مصرف می کنند. بر طبق تحقیق گارتنر ۵۰ درصد شرکـت ها در دو سال آینده از شبکه های اجتماعی در داخل سازمان استفاده می کنند.

اما به واقع جهت چه به شبکه های اجتماعی سازمانی نیاز داریم:

۱- ایجاد انگیزه برای کارکنان: کلا کارمندان در محیط شبکه های اجتماعی راحتتر و بازتر حرف می زنند و موارد را بیان می کنند در آنجا می توان به راحتی آنها را با اهداف ماموریت های سازمان همراه کرد و جهت کار های عمومی سازمان انگیزه تزریق کرد.

۲- ترویج روحیه همکاری: اینکه افراد بتوانند با یکدیگر در کار تیمی به راحتی کار کنند اینکه چگونه می توان در پروژه مشارکت همکاری بهتری داشت. یکی از وسائل های آزمایش کار تیمی امروز شبکه های اجتماعی سازمانی محسوب می شوند.

۳- تولید ایده: ممکن است مهمترین سازمان های امروز جهت پیاده سازی شبکه های اجتماعی سازمانی بحث تولید به اشتراک گذاری ایده است. موضوعی که می تواند موتور محرک سازمان ها باشد.

۴- به اشتراک گذاری مهارت ها: ممکن است بتوان به راحتی گفت که کل وب امروز مهارت است لذا افراد به راحتی می توانند مهارت های خود را در این شبکه ها با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این مهارت می تواند مطلب خواندنی یا یک اینفوگراف توصیفی باشد!

۴- وفاداری برند: سازمان ها در محیط شبکه اجتماعی به دنبال وفادار کردن بیشتر کارکنان به برندشان هستند . واقعا اینکه کارمندان از سیاست های سازمانی که در آن کار می کنند دفاع کنند یکی از موارد با اهمیت زیاد سازمان های امروزی است.

به عبارتی ساده، شبکه ای اجتماعی سازمانی یک سیـستم تکنولوژیک مبتنی بر فناوری است که حاوی همکاری متحرک سریع، اشتراک گذاری اطلاعات و قابل ادغام در گسترش سازمان است.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
خرید بک لینک